SLIMdiet - SlimDieet

SLIMdiet

Actieve fase SLIMdiet

De actieve fase bestaat uit:

Stap 1

Je neemt 4-6 zakjes SLIMdiet producten per dag en dit vul je aan met groenten: rauwkost, wokgroenten en/of gekookte groenten. Veel van de SLIMdiet producten kan je bereiden in combinatie met groenten; wat dacht je van een goed gevulde boerenomelet.  Een afgeladen pizza of een pan vol wokgroenten met rösti Er zijn vele variaties mogelijk. Op de pagina recepten kan je hier meer over vinden.

Als je 75% van de gewenste af te vallen kilo’s kwijt bent ga je over naar:

Stap 2

Je neemt 3-5 zakjes SLIMdiet producten per dag, nog steeds aangevuld met onbeperkte groenten. Maar nu neem je bij je avondmaaltijd i.p.v. een zakje een stukje vis of vlees. In deze fase val je nog steeds goed af. Je bereikt aan het einde van deze fase je streefgewicht!


Overgangsfase

Deze fase brengt je geleidelijk terug naar een normaal eetpatroon. De hoeveelheid proteïnemaaltijden wordt verder afgebouwd en normale maaltijden met fruit, zuivel en brood worden toegevoegd.

De overgangsfase bestaat uit:

Stap 3

Nu neem je 2-3 zakjes en/of een reep en voeg je een ontbijt toe, bestaande uit brood, fruit en zuivel. Deze fase is zeer belangrijk, als je hier te kort in blijft zal je weer (snel) aankomen.

Stap 4

Hier neem je 2 zakjes en/of een reep en voeg je naast het ontbijt ook de lunch toe bestaande uit: groenten, brood, fruit en zuivel.

Deze periode is cruciaal om het jojo-effect te voorkomen.

Je bereikt het beste en blijvende resultaat als je goede begeleiding krijgt!


‘Blijf op gewicht’ fase

Dankzij de verschillende voorgaande stappen ben je niet alleen van je overgewicht verlost, maar ben je ook voorbereid op een terugkeer naar een normaal en gezond voedingspatroon, met als enig doel: Het behoud van je ideale gewicht.

Gewicht verliezen is met het eiwitdieet vrij gemakkelijk, het gewicht behouden is een heel andere zaak. Daarom kan je iedere maand, voor een jaar lang, langskomen om weer even te wegen, te checken of je het nog steeds goed doet, en even gezellig bij te praten en eventueel een hart onder de riem cadeau te krijgen. Het stok achter de deur pakket

Jouw voedingspatroon na het dieet zal er ongeveer zo uitzien.

  • Ontbijt: 1 snee donker brood of 2 beschuiten of 3 knäckebröd. 125 gram magere yogurt of kwark of melk. 1 vrucht of vers geperst sap van 1 vrucht.
  • Snack om 10.00 uur: 1 zakje of eiwitreep of een glas magere melk of een stuk fruit.
  • Lunch: onbeperkte groenten (behalve mais, bonen, erwten, linzen of schorseneren), 2 sneden donker brood, 125 gram magere yogurt, kwark of melk. 1 vrucht.
  • Avondeten: onbeperkte groenten en 100-120 gram mager vlees of vis of 2 eieren aangevuld met 200 gram zetmeel (pasta of aardappelen of 60 gram ongekookte rijst).  Het is het beste om aan te leren niet meer dan 3 a 5 keer per week deze zetmelen te eten. Kortom, je eet lekker en gezond en je bent je overtollige kilo’s kwijt!!

Hierbij blijft koolhydraatbeperking belangrijk. Na uitschieters in weekenden of vakanties kan je altijd via fase 3 met bijvoorbeeld tijdelijk 3 zakjes, weer terug naar je behaalde ideale gewicht.  Je zal merken dat je beter gaat luisteren naar je lichaam en meer in balans gaat leven en eten.